miercuri, 11 septembrie 2013

Pisa

Am ajuns in Pisa. Cu zbor din Targu Mures. E mai ieftin si e mai frumos: de sus vezi muntii, Dunarea .. cand zbori din Bucuresti nu vezi asemenea frumuseti ale patriei.

Pisa am vazut-o intr-o zi.
Piazza dei Miracoli. Catedrala/Domul, Baptisteriul, Turnul Inclinat si Campo Santo.
Intrarea in Turnul Inclinat din Pisa costa 18 euro.

In prim plan este Baptiesteriul (mic edificiu construit langa o biserica catolica pentru oficierea botezurilor).

Catedrala si Turnul Inclinat

Campo Santo

Catedrala vazuta de sus din Baptisteriu

.... si cateva imagini din interiorul Domului

marți, 3 septembrie 2013

Zakinthos

Mi s-a spus, si nu o singura data, ca am ochi de grecoaica. Si temperament. Din pacate, am tenul unui persoane nordice - fotosensibil. Dar tare mi-ar placea sa locuiesc pe o insula greceasca. Imi plac mult bisericutele lor si drumurile inguste cu casele micute si frumoase. Imi plac calmul si linistea lor.

In august 2012 am fost in Corfu. Mi-a placut tare mult insula. Aici sunt articolele cu si despre Corfu, pe atunci fiind postate pe blogul meu raluka-fa-teauzit.
Anul acesta am ajuns in Zakinthos.

Biserica Sfantul Dionisios, Zante Town
Biserica a fost construita in 1948, si a rezistat cutremurului din 1953. Agios Dionisios este patronul spiritual al insulei.
Dionisios s-a nascut in anul 1547 in sudul insulei Zakinthos. S-a nascut intr-o familie bogata, astfel ca a avut o educatie aleasa si a studiat greaca veche, latina, italiana si olandeza. Dupa moartea parintilor sai si-a donat averea fratelui sau si a devenit calugar.
Legenda spune ca Dionisios este sfantul iertarii. Intr-o noapte la manastire a venit un om care fugea de familia sa pentru ca si-a omorat propriul frate. Pentru a preveni o noua crima, Dionisios l-a ajutat pe acesta sa fuga in insula Kefalonia. Dupa ani de zile, fugarul s-a intors la manastire si a devenit calugar.
Dionisios a murit la 75 de ani, in 1622. Sfantul este serbat de doua ori pe an: pe 17 decembrie, data cand a murit; si pe 24 august, data la care a fost mutat de la manastirea la care a fost calugar, din Strofades, la manastirea din Zante.

-----

Church of the Virgin Faneromeni
Biserica Maicii Domnului din Zakinthos a fost construita in secolul al XV-lea. Aceasta a fost distrusa de cutremurul din 1953, mai putin vechea clopotnita. Picturile murale care au putut fi salvate dupa cutremur astazi pot fi vazute la Muzeul de Arta Bizantina.
Biserica a fost restaurata dupa designul original si acum este la fel de frumoasa.

Podul Rion - Antirion
are 227 metri inaltime, o lungime mai mare de 2 km (2252 metri) si leaga peninsula Peloponez de Grecia continentala, unind malul de Nord al raului Antirion cu malul de Sud al raului Rion.
Taxa de pod este de 13.2 euro/sens; iar celelalte taxe de drum ne-au dus undeva la 15 euro. Drumul nostru a mers astfel: Bucuresti - Ruse - Sofia - Serres - Salonic - Katerini - Larisa - Lamia - Amfisa - Itea - Antirion - Rion - Patra - Kilini - Zakinthos.
Din Kilini am luat ferrybot-ul catre Zakintos, care a fost 8 euro/persoana si 36 euro/masina.

----

Bisericuta de sus de pe munte, in nuante de alb si albastru, mi-a placut tare mult. Asa-i ca va place si voua? Am gasit-o pe drumul Zakinthos - Kalamaki.

Zakinthos II

Locuitorii din Zakinthos se pregateau de sarbatoarea din 24 august a Sf Dionisios si cand am ajuns noi era agitatie mare in oras.
Am avut cazarea in Laganas. O statiune frumoasa, dar foarte comerciala si cred ca tocmai datorita acestui fapt era si kitchoasa. Pizzerie italiana, restaurant chinezesc, subway....cauti mancare traditional greceasca si dai peste toast-uri si burgeri.
Pe plaja din Laganas am fost in prima zi: apa curata, albastra si placuta, nisipul fin dar nu tocmai curata si aranjata. A doua zi am plecat in cautarea unor plaje mai frumoase si mai ingrijite. Am ajuns pe plajele Ammoudi si Alikanas. Doua plaje frumoase, curate, apa limpede de un albastru divin.

In cea de-a treia zi am facut un tur al insulei cu vaporul.

Pesterile Albastre

Si drumul pe apa continua..

Si am ajuns pe plaja Navagio

Plaja Navagio mai este numita "Shipwrech Beach" (Plaja naufragiului) sau "Smuggler's Cave" (Golful contrabandistilor).
Legenda spune ca in anul 1980 a esuat la tarm vasul scotian Panagiotis, in timpul unei urmariri cu navele pazei de coasta grecesti, ulterior echipajul disparand fara urma. Nava era celebra ca fiind nava mafiotilor italiani si a contrabandistilor de tigari.

Portretul lui Poseidon (Zeul marii) in stanca, in Porto Vromi.

Si am ajuns la Insula Marathonisi, sau Insula Testoasei.
Insula in forma de broasca testoasa este situata in Golful Laganas din Marea Ionica. Este o insula nelocuita, salbatica si aici pot fi vazute broscutele Caretta - Caretta.