marți, 3 septembrie 2013

Zakinthos

Mi s-a spus, si nu o singura data, ca am ochi de grecoaica. Si temperament. Din pacate, am tenul unui persoane nordice - fotosensibil. Dar tare mi-ar placea sa locuiesc pe o insula greceasca. Imi plac mult bisericutele lor si drumurile inguste cu casele micute si frumoase. Imi plac calmul si linistea lor.

In august 2012 am fost in Corfu. Mi-a placut tare mult insula. Aici sunt articolele cu si despre Corfu, pe atunci fiind postate pe blogul meu raluka-fa-teauzit.
Anul acesta am ajuns in Zakinthos.





 Biserica Sfantul Dionisios, Zante Town
Biserica a fost construita in 1948, si a rezistat cutremurului din 1953. Agios Dionisios este patronul spiritual al insulei.
Dionisios s-a nascut in anul 1547 in sudul insulei Zakinthos. S-a nascut intr-o familie bogata, astfel ca a avut o educatie aleasa si a studiat greaca veche, latina, italiana si olandeza. Dupa moartea parintilor sai si-a donat averea fratelui sau si a devenit calugar.
Legenda spune ca Dionisios este sfantul iertarii. Intr-o noapte la manastire a venit un om care fugea de familia sa pentru ca si-a omorat propriul frate. Pentru a preveni o noua crima, Dionisios l-a ajutat pe acesta sa fuga in insula Kefalonia. Dupa ani de zile, fugarul s-a intors la manastire si a devenit calugar.
Dionisios a murit la 75 de ani, in 1622. Sfantul este serbat de doua ori pe an: pe 17 decembrie, data cand a murit; si pe 24 august, data la care a fost mutat de la manastirea la care a fost calugar, din Strofades, la manastirea din Zante.


-----



----



Church of the Virgin Faneromeni 
Biserica Maicii Domnului din Zakinthos a fost construita in secolul al XV-lea. Aceasta a fost distrusa de cutremurul din 1953, mai putin vechea clopotnita. Picturile murale care au putut fi salvate dupa cutremur astazi pot fi vazute la Muzeul de Arta Bizantina.
Biserica a fost restaurata dupa designul original si acum este la fel de frumoasa.





Podul Rion - Antirion 
are 227 metri inaltime, o lungime mai mare de 2 km (2252 metri) si leaga peninsula Peloponez de Grecia continentala, unind malul de Nord al raului Antirion cu malul de Sud al raului Rion. 
Taxa de pod este de 13.2 euro/sens; iar celelalte taxe de drum ne-au dus undeva la 15 euro. Drumul nostru a mers astfel: Bucuresti - Ruse - Sofia - Serres - Salonic - Katerini - Larisa - Lamia - Amfisa - Itea - Antirion - Rion - Patra - Kilini - Zakinthos. 
Din Kilini am luat ferrybot-ul catre Zakintos, care a fost 8 euro/persoana si 36 euro/masina.  

----


----


---- 


Bisericuta de sus de pe munte, in nuante de alb si albastru, mi-a placut tare mult. Asa-i ca va place si voua? Am gasit-o pe drumul Zakinthos - Kalamaki. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu